Publisert 01.03.2022

FAQ: Min brukerprofil

Her er de vanligste spørsmålene angående brukerprofil og "Min side" i appen og på web.

Glemt passord / endre passord
Hvis du har glemt passordet ditt, klikker du på "Glemt passord" som står ved siden av feltet hvor du skal skrive inn passordet. Dette kan du gjøre både fra vår app og fra web. Du vil nå få tilsendt en automatisk generert e-post fra Elveguiden med et nytt passord. Hvis du ønsker å endre dette passordet til et du velger selv, må du først logge inn med ditt tilsendte passord. Følg deretter stegene beskrevet under her, for endring av passord. 

Hvis du ønsker å endre ditt nåværende passord, klikker du på "Min side" når du er logget inn på nettsiden (endring av eksisterende passord kan ikke gjøres fra appen). Klikk deretter på "Din profil" og på knappen "Endre passord". 

Endre E-post adresse 
Hvis du ønsker å endre e-post adresse knyttet til din brukerkonto kan du sende en e-post til oss og be om at vi gjør det for deg. Send e-post om dette til support@elveguiden.no

Min bruker er sperret
Hvis du får beskjed om at din bruker er sperret, kan det være på grunn av manglende fangstrapportering. Logg deg inn i appen eller på web. Klikk på "Mine fiskekort" og se "Utløpte fiskekort". Her vil du se om noen av dine tidligere fiskekort mangler fangstrapportering. Hvis det er tilfelle, klikker du deg videre for å rapportere fangst knyttet til dette kortet. Brukerkontoen din vil automatisk åpnes igjen når den manglende fangstrapporten som sperret brukeren, er rapportert. 

I noen vassdrag er det aktivert "påkrevd fangstrapportering", men det er mulig å levere fangstrapport uten å knytte fangsten til fiskekort. Hvis du har levert fangstrapport hvor dette er instillingene, og du ikke har knyttet fiskekortnummer (eventuelt sesongkortnr, fiskekortpakkenr eller fiskepakknr) til fangstrapporten, vil din brukerprofil bli sperret på Elveguiden. Da må du redigere fangsten fin "Min side" og skrive inn fiskekortnr. 

Hvis det ikke er manglende fangstrapport som sperrer din bruker kan det være at grunneier/ det lokale forvaltningslaget i et vassdrag du har fisket i har sperret din bruker på grunn av brudd på lokale fiskeregler. Hvis du har spørsmål knyttet til dette kan du ta kontakt med oss på support@elveguiden.no

Jeg finner ikke kvittering for kjøp
Kvittering for alle dine kjøp på Elveguiden blir sendt til den e-postadressen som er knyttet til din brukerprofil, umiddelbart etter kjøp. Sjekk ev søppelpostkassen. 

 

Tilbake til der du kom ifra FAQ ELVEGUIDEN

Fant du ikke svar på dine utfordringer? Kontakt vår supportavdeling ved å sende e-post til support@elveguiden.no eller ring oss på +47 404 02 390. Vår telefontid er kl 09-15 på hverdager.

09.07.2024

Hjelpesenter - FAQ Elveguiden

Her har vi samlet svar på de vanligste utfordringene som våre kunder opplever. Får du ikke svar på det du lurer på så kan du ringe vår supportavdeling på +47 404 02 390 eller sende mail til support@elveguiden.no

Les Mer

09.07.2024

Refusjon av fiskekort

På grunn av den spesielle situasjonen mottar vi for tiden svært mange henvendelser fra fiskere. Vi gjør vårt beste for å svare alle på en god måte, men vi ber om forståelse for at det kan ta litt tid før du får svar fra oss.

Les Mer